המדריך להקמת גינה משלכם - עשו זאת בעצמכם

הקמת גינה ועיצוב חוץ

חולמים על גינה ירוקה ופורחת משלכם? מעוניינים להתחבר לטבע בחצר ביתכם? המדריך שלנו יעזור לכם להפוך את גינת החלומות שלכם למציאות. הקמת גינה עשויה להיראות כמו משימה לא פשוטה. עם זאת, עם הדרכה נכונה וקצת סבלנות, אתם יכולים להפוך כל חלל חיצוני לפינת טבע ירוקה. במדריך המקיף הזה, נלווה אתכם בשלבים החיוניים של יצירה ותחזוקה של הגינה שלכם. החל מבחירת המיקום המושלם, להכנת האדמה ועד בחירת הצמחים הנכונים ומתן טיפול הולם. המדריך נועד להתאים לגינות בכל הגדלים והסגנונות. דמיינו שאתם מתענגים על מראה הפרחים הפורחים, קוטפים ירקות ועשבי תיבול טריים ונהנים מהשלווה שרק גינה יכולה לספק. אין יותר כיף מזה!

איך יוצרים גינה משלכם בכמה צעדים פשוטים?

אין זמן טוב יותר מאשר עכשיו להפוך את המרחב החיצוני שלכם לגינה מדהימה. והחלק הכי טוב הוא שזה לא חייב להיות מסובך או לקחת המון זמן! במספר צעדים פשוטים תוכלו ליצור גינה פורחת שתביא לכם שמחה ונחת לאורך שנים. על ידי ביצוע השלבים הפשוטים הללו, אתם תהיו בדרך ליצירת גינה יפה ופורחת שתוכלו ליהנות ממנה כל השנה.

תהליך הקמת גינה | טיפים לעיצוב גינה חדשה לבד

החליטו היכן אתם רוצים ליצור את הגינה שלכם. קחו בחשבון גורמים כמו זמינות אור השמש על פי הצמחים שאתם מעוניינים לשתול בגינה שלכם, איכות הקרקע ונגישות. כאשר מחליטים היכן ליצור גינה, חיוני לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: 

  • אור שמש: רוב הצמחים דורשים כמות מסוימת של אור שמש בשביל לצמוח כראוי. התבוננו באזור הפוטנציאלי לאורך היום על מנת לקבוע כמה אור שמש ישיר הצמח יקבל. צמחים מסוימים, כמו עגבניות ופלפלים, דורשים שמש מלאה (לפחות 6-8 שעות ביום), בעוד שאחרים יכולים לגדול בצל חלקי.
  • איכות האדמה: העריכו את האדמה באזור הגינה שלכם. האם האדמה חולית או חרסיתית? אדמה חולית מתנקזת במהירות ועשויה לדרוש חומרים אורגניים כדי לשמור על הלחות. אדמה חרסיתית כבדה ושומרת על מים, אך מחייבת ניקוז מתאים. אם האדמה שלכם דורשת שיפור, ניתן להוסיף קומפוסט או חומר אורגני על מנת לשפר אותה.
  • נגישות: בדקו שהגינה שלכם נגישה בקלות למשימות תחזוקה כמו השקיה, ניכוש עשבים וכו'. ככל שהגינה קרובה יותר לביתכם, כך גדל הסיכוי שתבלו בה זמן. בנוסף, בדקו את הקרבה למקור מים להשקיה נוחה
  • אקלים: אזורים מסוימים עשויים להיות חמים יותר או קרירים יותר, מוגנים יותר או חשופים לרוחות, או בעלי תנאי קרקע ייחודיים. נצלו את האפשרויות הללו על ידי בחירת צמחים מתאימים לכם.
  • שטח ועיצוב: העריכו את השטח הפנוי ותכננו את עיצוב הגינה שלכם בהתאם. קחו בחשבון את הגודל והרגלי הצמיחה של הצמחים שאתם רוצים לגדל כדי להבטיח שיש להם מספיק מקום לפרוח ולגדול. אם המקום מוגבל, גינון אנכי או גינון במיכלים הם אפשרות מצוינת.
  •  צמחייה קיימת: שימו לב לעצים הקיימים בשטח הגן או בסמוך לו. ודאו שהם לא מצלילים או מתחרים עם הצמחים שלכם. עם זאת, צמחים גבוהים יותר יכולים גם לספק צל או לשמש בתור מעצור רוח לצמחים רגישים. על ידי תכנון של גורמים אלה, אתם יכולים לבחור את המיקום האידיאלי ליצירת הגינה שלכם.

תכננו את הגינה שלכם

קחו מחברת משובצת ושרטטו לכם את מפת הפריסה של הצמחים בגינה שלכם. החליטו אילו סוגי צמחים ברצונכם לגדל וכמה מקום יצטרך כל אחד מהם. כדי להתחיל ליצור את פריסת הגינה שלכם, התחילו במדידת גודל הגינה ולאחר מכן העבירו את המידות הללו למחברת. ציירו קווים של החלל, כולל כל המאפיינים הקיימים כגון: עצים, שיחים, שבילים וכו'. לאחר מכן, חקרו את הדרישות של כל צמח שברצונכם לגדל וקבעו כמה מקום יצטרך כל אחד על מנת לפרוח ולגדול כראוי. קחו בחשבון את גובה הצמח, סביבת התפשטותם וכל תנאי הגידול שהם דורשים. נסו ליצור אזורים בגינה לסוגים שונים של צמחים או לקבץ יחד צמחים עם צרכי גידול דומים. שימו לב למסלול השמש ותכננו בהתאם.

הכינו את האדמה לצמחים

צעד חשוב בשמירה על גינה בריאה הוא לבדוק את האדמה שלכם, דבר שחיוני לבחירת הצמחים הנכונים לגידול. בנוסף, מרקם האדמה ממלא תפקיד משמעותי בבריאות הכללית של הצמחייה. אדמה חולית, למשל, מתנקזת במהירות ועשויה לדרוש השקיה תכופה יותר, בעוד שאדמת חרסית שומרת על מים וייתכן שיידרשו חומרים אורגניים בשביל לשפר את הניקוז. על מנת לשפר את תכולת החומרים של האדמה, מומלץ להעשיר אותה בקומפוסט או בחומר אורגני אחר. קומפוסט לא רק מוסיף חומרים מזינים בעלי ערך, אלא גם משפר את מבנה הקרקע ואגירת המים. חומר אורגני פועל כדשן טבעי, ומספק חומרי הזנה חיוניים לגדילה. על ידי הערכה ושיפור קבוע של רמת ה-pH, המרקם ותכולת החומרים התזונתיים של האדמה שלכם, אתם יכולים ליצור סביבה אופטימלית לגינון מוצלח.

פעילויות טיפול בגינה, טיפוח הגינה ושתילת עציצים בגינה

בחרו את צמחים שברצונכם לגדל בגינה

ערכו מחקר ובחרו לגדל צמחים אשר יתאימו לאקלים, לסוג האדמה בגינתכם ולכמות אור השמש שהגינה מקבלת. כשזה מגיע לגידול צמחים, ביצוע המחקר הוא חיוני. חשוב לבחור את הצמחים הנכונים שיגדלו באקלים ובתנאי הקרקע של הגינה שלכם. חשוב לבדוק את כמות אור השמש שהיא מקבלת. צמחים מסוימים דורשים שמש מלאה, בעוד שאחרים יכולים לסבול צל. יש צורך להבין את הצרכים הספציפיים של כל הצמחים שברצונכם לגדל ולספק להם את התנאים האופטימליים לצמיחה.

שתילת הצמחים שבחרתם בגינה שלכם

עקבו אחר הוראות השתילה עבור כל צמח שברצונכם לשתול, תוך כדי התחשבות בגורמים כמו עומק ומרווחים. כאשר שותלים צמחים חדשים, שימו לב לעומקו של כל צמח באדמה, כמו גם למרווח המומלץ בין הצמחים כדי לאפשר זרימת אוויר תקינה והתפתחות שורשים. בנוסף, בדקו את צרכי הטיפול של כל צמח, כגון תדירות השקיה ודרישות אור השמש. ביצוע הוראות אלה ייתן לצמחים שלכם את הסיכוי הטוב ביותר לצמוח ולגדול כראוי. 

טיפול בצמחים בגינה שלכם ותחזוקה נכונה

השקו את הצמחים שלכם באופן קבוע. על מנת לשמור על צמחים בריאים, חיוני להשקות אותם באופן קבוע בהתבסס על הדרישות האישיות שלהם. בנוסף, חיוני לשמור על ערנות לגבי מזיקים ומחלות צמחים שתוכלו לטפל בהם בהקדם.