הדברת נמלים: איך נפטרים מהנמלים בבית לבד?

מה עושים כשיש נמלים בבית - טיפים להדברת נמלים

נמלה היא בין היצורים החיים היחידים שנמצאים בכל יבשת בעולם (פרט לאנטארקטיקה), ישנם סוגים רבים של נמלים (לדוגמא: נמלי אש, נמלת הקציר), רוב המינים אוכלי כל. נמלים יכולות להתרבות במספרים של עשרות מיליונים ובמהירות, והן מצליחות להתקיים בהצלחה בעקבות כמה סיבות עיקריות: הארגון חברתי המפותח שלהן, שינוי מיקום הקן במהירות, חוש הריח המפותח שלהן וחוש המישוש.

מדוע מומלץ להיפטר מהנמלים?

נמלים אשר “מטיילות” בביתנו מחפשות אחר המזון שלנו. כאשר הנמלים חשות כי יש מזון בסביבה שלהן, הן מקימות קנה במשכנות האדם, במקום קרוב למזון כמו ארון מטבח ומשחיתות אותו. למזלנו, הנמלים הגרות בבתים בישראל הן נמלים קטנות ולא מזיקות לבני האדם (כמו המורית).

  • נמלת הקציר הגדולה - נמלים אשר מטרתן להזיק לחקלאות שלנו.
  • קמפונית - זן נוסף של נמלים אשר חיות בתוך עץ, ולעיתים הן הורסות רהיטים בדומה לטרמיטים.
  • נמלים ארסיות/ נמלי גדוד - הזן המסוכן ביותר, הן מסוגלות לפגוע ישירות בבני האדם.
  • נמלת האש - עקיצת הנמלה כואבת מאוד ומהווה מטרד לתושבי האזורים בהם הן נמצאות. הכאב מתואר כצריבה נקודתית, שנמשך כמה שעות ולעיתים אף כמה ימים.

פעולות למניעת בעיית הנמלים בבית

לאחר שלמדנו קצת על הנמלה, נבין איך אפשר להיפטר מסוגי נמלים רבים כגון: נמלת דם. קודם כל חשוב להבין שנמלים אינן משוטטות בלי סיבה. כשנמלים משוטטות, הן בעצם מחפשות מזון שבסופו של דבר יגיע לקן הנמלים. הקפדה על ניקיון והיגיינה בחללי הבית היא הדרך הפשוטה ביותר לבצע הדברה ירוקה ולהקדים תרופה למכה. אם הנמלים בכל זאת מופיעות, דרך יעילה לטפל בבעיה היא לאתר את הקן - לבדוק מאיפה הנמלים מגיעות ולאן הן חוזרות.. אם הצלחתם לזהות את הקן והוא נגיש (לא בתוך קיר, מרצפות וכו’), ניתן לשים בתוכו חומרי הדברה ולעקוב אחר התוצאות.

דרכים נוספות למניעת נמלים בבית

  • חומרי ריסוס - דרך נוספת למנוע מהנמלים להגיע לחלל הבית מבלי לאתר את הקן היא לאתר מאיפה הנמלים נכנסות לאזור. למשל אם מצליחים למצוא סדק בקיר שהנמלים עוברות דרכו, ניתן לרסס אותו באמצעות חומרי ריסוס לנמלים, ולסתום אותו וכך למנוע את הגישה של הנמלים. לפרטים נוספים ורכישת חומרי ריסוס להדברת נמלים בצור מרקט לחצו כאן.

  • פיתיון רעיל - ישנם מגוון מוצרי פיתיון להדברת נמלים. כגון תרסיסים להדברה עצמית / גרגירי נמלים / פרו ג’ל / ומלכודות. אם לא הצלחנו לאתר את קן הנמלים או את הגישה של הנמלים לחלל הבית, ניתן לפזר חומר רעיל ללא ריח/טעם. החומר הנ"ל הוא בעצם פיתיון שמושך את הנמלים, ברגע שהנמלים לוקחות אותו לקן, הנמלים אוכלות ממנו ומורעלות. שיטה זו אפקטיבית מאוד, חשוב להניח את החומר במקומות בטוחים מבעלי חיים אחרים. לפרטים נוספים ורכישת פיתיונות להדברת נמלים בצור מרקט לחצו כאן.

  • הדברה אלקטרונית - ישנם אנשים אשר בוחרים בהדברה אלקטרונית מתוך רגש הומאני. זאת מאחר ולא מדובר בפעולת הדברה המהווה סיכון של חשיפת מוצרי מזון ובעלי חיים לחומרים רעילים. מרחיק המזיקים הוא מוצר הדברה ירוקה, 100% הומאני. בנוסף מכשיר ההדברה האלקטרונית קל לתפעול ואינו מצריך שימוש רב בחשמל.

  • הדברה מקצועית - במידה וניסינו שיטות רבות ואף אחת לא צלחה, עדיף להתמודד עם הבעיה כמה שיותר מוקדם. הדרך עם אחוזי הצלחה הכי גבוהים היא הדברה מקצועית על ידי איש מוסמך, מדבירים נתקלים בבעיות האלו כמה פעמים ביום וכבר מיומנים ויודעים בדיוק מה לעשות.

ועכשיו רק נשאר לכם לבחור בדרך בה תרצו להימנע מביקור נמלים בביתכם. לפרטים נוספים וביקור במחלקת הדברת נמלים בצור מרקט אונליין לחצו כאן.