המדריך לשתילת צמחים נכונה: טיפים והמלצות

ילדים מבצעים פעילות שתילה בגינה

המלצות וטיפים איך שותלים צמחים נכון

עונת השתילה לגמרי כאן וצוּר מאוד מתרגש (מקווים שגם אתם)! הפעם הוא דואג לכם לשלושה טיפים לשתילה נכונה, שיבטיחו לכם גינה מ-ו-ש-ל-מ-ת. סוד הקסם בשתילה נכונה הוא ניקוז נכון של מים הקפידו להשתמש באדניות בעלות חורי ניקוז (אפשר להוסיף זאת בעצמכם), מומלץ להוסיף גם רגליים להגבהת האדנית. לאחר שבחרתם את הכד או האדנית האהובים עליכם וודאו שיש חורי ניקוז בתחתית, אם אין אז תדאגו לעשות.

אז איך שותלים את הצמחים נכון?

  • לפני הנחת מצע השתילה שלכם - מלאו את תחתית האדנית בחלוקי נחל או בטוף, עד לגובה של 2 ס"מ. לשכבה זו יש מספר יתרונות: מי ההשקיה לא יישארו ‘עומדים’ בתערובת השתילה, שאריות עודף המים יצאו מהאדנית מחורי הניקוז לתחתית ייעודית, המים הנותרים בתחתית האדנית לא יהיו במגע עם בית השורשים, יתרונות אלו יבטיחו שהצמח שלכם לא יירקב/ ימות מעודף מים.

  • בחירת מקום מתאים לשתילה - כל הצמחים מושפעים מתנאי החלל בו הם נמצאים, לכן, חשוב למקם את הצמח שלנו במקום האופטימאלי עבורו, כמובן על פי צרכיו. ישנם צמחים האוהבים שמש ישירה - צמחים אשר מסוגלים להתמודד מול קרינת השמש ישנם צמחים האוהבים שמש חלקית - צמחים אשר נפגעים מקרינת שמש ישירה הם אוהבים אור וזקוקים לו, אך, לא עומדים בשמש הישראלית החזקה.

  • גובה שתילת הצמחים - לאחר שמילאתם את האדנית במצע השתילה, חשוב לשתול את הזרעים/השתילים בגובה הנכון: לא עמוק מידי ולא גבוה מידי (השתמשו בהוראות השתילה), כאשר אנו שותלים עמוק מידי לשורשים אין לאן להתפתח והצמח ‘חנוק’, שתילה גבוה (לא מידי) מונעת השרייה ממושכת של הזרעים/השתילים במים, לכן, השתדלו לשתול את הזרעים מתחת לשכבה העליונה של מצע השתילה.

  • דישון צמחים מה מתאים לצמח שלנו - דשן מגיע בצורות הבאות: דשן נוזלי, דשן בצורת ג’ל, דשן קשיח (דשן גרגירים הנמס במגע עם מים) ודשנים כמו קומפוסט או הומוס להם יש מרקם המזכיר יותר אדמה. דישון מסייע לצמח להגיע למצבו האידאלי, כך שבמקרה קיצוני, חוסר דישון עשוי להוביל להפסקת צמיחה. ש לפזר במנות קטנות ואף לשמור על פער מומלץ בין דישון אחד לשני.

לפרטים נוספים ומחלקת גינון וחוץ בצור מרקט לחצו כאן